Nawigacja
Menu
· Galeria zdjęć· Szukaj
Travian - nie rozwijany
· Travian + skrypty· Poradnik by Atyde
· Jak nie tracić wojska...
· Przydatne linki
· Drzewo rozbudowy
Pokemon Go
Logowanie
Przetłumacz stronę
Reklama
TRAVIAN - Poradnik by Atyde
Narzedzia do liczenia czasu
Jakikolwiek kalkulator czasu
lub
http://www.ee.pw.edu.pl/~skutp/stw/A10202.xls - Arkusz kalkulacyjny excell
Mowie tu tylko o sytuacjach, gdy kontrujemy z tej samej wiochy co jest atakowana. Jak chcemy skontrowac z innej wioski to po prostu liczymy czas jego powrotu na podstawie czasu ataku i jego predkosci (zazwyczaj jest to latwe do odgadniecie czym atakuje najwolniejszym, ale jesli tego nie wiemy to czekamy najpierw na jego atak i liczymy na to, ze mimo wszystko zdazymy z kontra)
Przypadek 1
Mamy wolniejsze jednostki niz przeciwnik i nimi mamy zamiar kontrowac
No coz problem tutaj jest taki, ze jesli nie bylismy online mniej wiecej wtedy kiedy pojawial sie atak to mozna spudlowac, bo przeciwnik mogl isc innymi jednostkami niz sie spodziewalismy, ale w takiej sytuacji mowi sie trudno
Ogolem na podstawie czasu ataku na Nas liczymy sobie o ktorej jego wojska wroca do osady i na 1s pozniej wysylamy swoje wojska do niego
Przypadek 2
Mamy szybsze jednostki niz Nasz przeciwnik
Najbardziej komfortowa sytuacja. Czekamy na jego atak, sprawdzamy jaka ma najwolniejsza jednostke, liczymy czas powrotu i wpadamy na 1s pozniej
Przypadek 3
Mamy ten sam speed jednostki
Opcja a
Jesli mamy wystarczajaco duzo czasu to:
Otwieramy sobie dwie karty/okna. Na jednej ustawiamy atak na farme i wysylamy go tak, zeby wrocil 1s po ataku na nasza wioche. W drugiej karcie/oknie jeszcze przed atakiem przygotowujemy sobie dokladnie taki atak jaki chcemy poslac jako kontre do wroga (tzn. wpisujemy jednostki i klikamy raz "Ok" i wtedy wszystko czeka Nam juz na pojedyncza akceptacje - oczywiscie nalezy to zrobic przed poslaniem wojska na farme, bo inaczej zamiast przejsc do okna z zegarami wyswietli Nam sie komunikat o braku jednostek). Teraz wracamy do pierwszej karty/okna i czekamy na atak na Nas kiedy bedzie 1s do ataku (czyli 2s do powrotu Naszych wojakow) to przechodzimy na druga karte i odliczamy juz w pamieci te 2s i bez zadnego odswiezania klikamy "Ok". Da sie na luzaku zrobic 1s kontre (sprawdzone 2 razy na koncie Tralalala s1.pl)
Opcja b
Nie mamy zbyt duzo czasu
No coz wysylamy wojska gdziekolwiek liczac czas od wyslania najlepiej jakas okragla liczba 1 minuta na 59 sekund przed atakiem i zawracamy po uplywie 30 sekund od czasu wyslania, majac jednoczesnie przygotowane okno do ataku i tuz po powrocie robimy jak w opcji a. Niestety sposob ten boli o tyle, ze mamy znacznie wiecej opcji na lagi (moze nam zlagowac wysylke wojska, jego zawrocenie oraz sama kontre - dodam, ze lag na zawracaniu boli podwojnie, bo dojda kawalek dalej, wiec powrot tez bedzie trwal odpowiednio dluzej) dlatego ciezko jest wykrecic cos ponizej 2-3s
To chyba tyle jeslli idzie o kontry. Jak zaczynaja sie pojawaic pierwsze Place Turniejowe, a ataki ida z ponad 30 pol to szanse na zrobienie kontry spadaja niemal do 0
Jakikolwiek kalkulator czasu
lub
http://www.ee.pw.edu.pl/~skutp/stw/A10202.xls - Arkusz kalkulacyjny excell
Mowie tu tylko o sytuacjach, gdy kontrujemy z tej samej wiochy co jest atakowana. Jak chcemy skontrowac z innej wioski to po prostu liczymy czas jego powrotu na podstawie czasu ataku i jego predkosci (zazwyczaj jest to latwe do odgadniecie czym atakuje najwolniejszym, ale jesli tego nie wiemy to czekamy najpierw na jego atak i liczymy na to, ze mimo wszystko zdazymy z kontra)
Przypadek 1
Mamy wolniejsze jednostki niz przeciwnik i nimi mamy zamiar kontrowac
No coz problem tutaj jest taki, ze jesli nie bylismy online mniej wiecej wtedy kiedy pojawial sie atak to mozna spudlowac, bo przeciwnik mogl isc innymi jednostkami niz sie spodziewalismy, ale w takiej sytuacji mowi sie trudno
Ogolem na podstawie czasu ataku na Nas liczymy sobie o ktorej jego wojska wroca do osady i na 1s pozniej wysylamy swoje wojska do niego
Przypadek 2
Mamy szybsze jednostki niz Nasz przeciwnik
Najbardziej komfortowa sytuacja. Czekamy na jego atak, sprawdzamy jaka ma najwolniejsza jednostke, liczymy czas powrotu i wpadamy na 1s pozniej
Przypadek 3
Mamy ten sam speed jednostki
Opcja a
Jesli mamy wystarczajaco duzo czasu to:
Otwieramy sobie dwie karty/okna. Na jednej ustawiamy atak na farme i wysylamy go tak, zeby wrocil 1s po ataku na nasza wioche. W drugiej karcie/oknie jeszcze przed atakiem przygotowujemy sobie dokladnie taki atak jaki chcemy poslac jako kontre do wroga (tzn. wpisujemy jednostki i klikamy raz "Ok" i wtedy wszystko czeka Nam juz na pojedyncza akceptacje - oczywiscie nalezy to zrobic przed poslaniem wojska na farme, bo inaczej zamiast przejsc do okna z zegarami wyswietli Nam sie komunikat o braku jednostek). Teraz wracamy do pierwszej karty/okna i czekamy na atak na Nas kiedy bedzie 1s do ataku (czyli 2s do powrotu Naszych wojakow) to przechodzimy na druga karte i odliczamy juz w pamieci te 2s i bez zadnego odswiezania klikamy "Ok". Da sie na luzaku zrobic 1s kontre (sprawdzone 2 razy na koncie Tralalala s1.pl)
Opcja b
Nie mamy zbyt duzo czasu
No coz wysylamy wojska gdziekolwiek liczac czas od wyslania najlepiej jakas okragla liczba 1 minuta na 59 sekund przed atakiem i zawracamy po uplywie 30 sekund od czasu wyslania, majac jednoczesnie przygotowane okno do ataku i tuz po powrocie robimy jak w opcji a. Niestety sposob ten boli o tyle, ze mamy znacznie wiecej opcji na lagi (moze nam zlagowac wysylke wojska, jego zawrocenie oraz sama kontre - dodam, ze lag na zawracaniu boli podwojnie, bo dojda kawalek dalej, wiec powrot tez bedzie trwal odpowiednio dluzej) dlatego ciezko jest wykrecic cos ponizej 2-3s
To chyba tyle jeslli idzie o kontry. Jak zaczynaja sie pojawaic pierwsze Place Turniejowe, a ataki ida z ponad 30 pol to szanse na zrobienie kontry spadaja niemal do 0